Tko sam ja?
O meniPozdrav!
Moje ime je Josip Kličinović. Profesor sam matematike i informatike u zvanju profesor savjetnik.
Diplomirao sam 2009. godine na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu na nastavničkom smjeru matematike i informatike.
U školi radim od 2008. godine te sam u svom dosadašnjem radu prošao gotovo cijelu obrazovnu vertikalu - od osnovne škole, preko gimnazije, do strukovne škole. Trenutno radim u Tehničkoj školi Ruđera Boškovića u Zagrebu, gdje predajem Matematiku i Primijenjenu matematiku.
Posjedujem certifikat C1 iz engleskog jezika te sam nekoliko godina predavao u dvojezičnom programu na engleskom jeziku.
Od 2013. godine kontinuirano sam vanjski suradnik Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja na poslovima ocjenjivača ispita državne mature, a od 2023. godine član sam stručne radne skupine za izradu ispita za državnu maturu iz Matematike (ali ne držim pripreme za državnu maturu ;)).
Od 2014. do 2019. godine bio sam vanjski suradnik Instituta za razvoj obrazovanja gdje sam pripremao polaznika za razne inozemne/međunarodne ispite vanjskog vrednovanja (GSCE, AS/A levels, SAT, GMAT, GRE, ACT...) te sam dobro upoznat s gradivom tih ispita i strategijama za rješavanje.
Godine 2015. imenovan sam članom stručne radne skupine za izradu prijedloga kurikuluma nastavnog predmeta Matematika te sam jedan od autora novog kurikuluma nastavnog predmeta Matematika (Cjelovita kurikularna reforma; Škola za život). Aktivno sam radio na implementaciji novog kurikuluma u nastavu. Bio jedan od koordinatora za nastavnike Matematike u srednjim školama, i koordinator skupine za ravnatelje i stručne suradnike.
Godine 2016. promoviran sam u zvanje profesor mentor, a godine 2023. u zvanje profesor savjetnik.
Godine 2020. upisujem doktorski studij Istraživanje u edukaciji u području prirodnih i tehničkih znanosti – usmjerenje Matematika (interdisciplinarno područje, polje obrazovnih znanosti) na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Splitu, gdje sam položio sve ispite i trenutno izrađujem plan istraživanja za disertaciju.
Godina 2020., 2021. i 2022. nagrađen sam od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja kao jedan od 500 najuspješnijih odgojno-obrazovnih djelatnika u Republici Hrvatskoj.
Od 2022. godine vanjski sam suradnik Europass Teacher Academy koja pruža Erasmus+ edukacije za nastavnika iz država Europske unije. Održavam edukacije iz formativnog vrednovanja, robotike, Arduina, korištenja umjetne inteligencije u nastavi.
Godine 2024. dobivam Fulbright stipendiju koju dodjeljuje Bureau of Educational and Cultural Affairs unutar State Department Sjedinjenih Američkih Država te sam proveo nekoliko mjeseci na FTAE (Fulbright Teaching Excellence and Achievement Program) usavršavanju na Georgia State University u Atlanti, Georgia.
Recenzent sam i autor nekolicine udžbenika iz Matematike i Informatike te brojnih članaka u strukovnim časopisima za nastavu Matematike.
Redovito se stručno usavršavam te održavam radionice i predanja na županijskim stručnim vijećim nastavnika raznih profila, državnim skupovima i međunarodnim konferencijama.
Jedan sam od prevoditelja programa za dinamičku geometriju GeoGebra te sam predsjednik Hrvatskog GeoGebra instituta. Preveo sam nekolicinu priručnika za korištenje GeoGebre na hrvatski jezik i izradio brojne interaktivne uratke u GeoGebri koje možete vidjeti ovdje (under construction).
--------------
Nakon ovog dosadnog uvoda: volim svoj posao nastavnika i uživam u njemu. Volim prenositi znanje, volim pomoći učenicima da ostvare svoj potencijal. Fokus moje nastave (i instrukcija) nije samo na kako riješiti zadatak jer je to tek kratkoročna zakrpa do ispita, a kasnije "ispari" iz glave. Moj je fokus prije svega na razumijevanju sadržaja. Odnosno, zašto stavljam ispred kako. Na taj se način formira drugačije poimanje gradiva, a znanje dugoročno ostaje i može ga se lakše primijeniti na rješavanje zadataka ("kako").